|
Палубний
винищувач
VMF-511, USMC CVE-106 USS
Block Island, 1945 г.
Літак Chance-Vought (V-166) F4U Corsair був чи не кращим палубним винищувачем Другої
світової війни. Ці винищувачі боролися й у складі ВМФ США в Тихому океані, де
із квітня 1944 року перемогли в не менш чому 2140 повітряних боях, втративши
189 машин. Проектування цього літака почалося в 1938 році. Компанія Воут
розробила самий маленький планер, який тільки було можливо, і оснастила його
самим потужним із двигунів, що були тоді, - Pratt & Whitney XR-2800 Double
Wasp. Вибір двигуна для цього літака, що одержав спочатку позначення V-166B,
обумовив незвичайну конструкцію крила. Було сконструйовано сильно вигнуте
складне крило типу чайку, основні стійки шасі, що вбирається, минулого
розташовані в місці зламу крила, тобто в найнижчому місці, завдяки чому їх не довелося
робити довгими. Інші елементи планера були звичайними. Пробна модель XF4U-1
уперше піднялася в повітря 29 травня 1940 року, однак з бойових зведень, що надходили
з Європи, було ясне, що випливало заново продумати озброєння літака, і
замовлення на виробництво 585 серійних F4U-1 пішов тільки 30 червня 1941 року. Перші
літаки із цього числа піднялися в повітря роком пізніше, 25 червня 1942 року, і
незабаром Корсари F4U-1 були передані ВМФ США. Але результати палубних випробувань
виявилися незадовільними, командування флоту визнало Корсар непридатним для
використання як палубного винищувача. У результаті довелося змінити конструкцію
шасі й підняти кабіну пілота для поліпшення огляду.
Серійні літаки
із цими змінами одержали найменування F4U-1A. До моменту почала їх випуску було
побудовано 688 колишніх F4U-1, які були спочатку використані в частинах
наземного базування. Літаки Корсар уперше вступили в бій 13 лютого 1943 року
при Гуадалканале. Перша бойова ескадрилья ВМФ США VF-17 була сформовано у квітні
1943 року, і в її складі були вперше використані модифіковані літаки F4U-1A. Ці
винищувачі стали випускатися компаніями Brewster під позначенням F3A-1 і
Goodyear під позначенням FG-1. В останньої модифікації крило не було складним. Виробництво
цього типу припинено в грудні 1952 року. Усього побудовано 12571 винищувач
Корсар.
| |