Bell P-39N "Airacobra" США
Винищувач
100-й Гвиап, 9-я Гвиад
Пілот - Григорій Дольників.
Германія, травень 1945 р.
Свій останній бій Гвардії капітан Г. У. Дольників провів у травні 1945 року над Прагою. Усього ж за роки війни він зробив 160 бойових вильотів, провів 42 повітряних бою, у яких збив особисто 15 і в парі 1 літак супротивника.
Літак Белл P-39 Эйракобра був самим унікальним серед винищувачів Армії США часів Другої світової війни завдяки своїй силовій установці й шасі з носовою стійкою. Він також уважався винищувачем з великою вогневою міццю. 7 жовтня 1937 року фірма Белл одержала замовлення на досвідчений екземпляр літака Белл XP-39 (Модель 12), який зробив свій перший політ 6 квітня 1938 року. Після інтенсивних випробувань були замовлені ще 12 предсерийных літаків YP-39 і один екземпляр YP-39A без турбонагнітача для двигуна Allison V-1710. Десятого серпня 1939 року був укладений контракт на серійне виробництво 80 нових винищувачів спочатку. Замовлення на 369 літаків P-39D зробив у вересні 1940 року, і сім місяців через почалися їхні перші поставки. Британія замовила 675 винищувачів Модель 14, подібних з літаком P-39D, але в яких була 20-мм пушка й шість кулеметів калібру 7,7 мм. Тільки близько 80 машин із усього замовлення були прийняті на озброєння Королівських ВПС, які вже в березні 1942 року переоснастили свої винищувальні ескадрильї літаками Supermarine Spitfire. З іншого боку, більш ніж 250 літаків Модель 14A відповідно до програми військової допомоги були поставлені Британією ВПС СРСР, близько 200 машин наприкінці 1942 року знайшли застосування в англійській авіації й майже 200 літаків були знову придбані ВПС США після того, як у грудні 1941 року ця країна вступила в Другу світову війну. Ці екс-британські літаки Эйракобра одержали позначення P-400. Літак проводився в більших кількостях. Усього до завершення серійного виробництва було зібрано 9558 винищувачів Эйракобра. Із загальної кількості зроблених літаків P-39 4773 машини були поставлені в Радянський Союз. По 150 машин на
Раніше це була персональна машина Івана Бабака (33 перемоги), який потрапив у полон 16-го квітня 1945 р.