Лавочкін Лa-7 СРСР
винищувач
176-й Гвиап, 302-я ИАД, 16-я ВА,
1-й Білоруський фронт
Номер: 27
Пілот - Тричі Герой Радянського Союзу
Іван Микитович Кожедуб
Германія, квітень 1945 р.
Kонструкторский колектив С.А.Лавочкіна наполегливо вдосконалював Ла-5. Наприкінці 1943 року була випущена модифікація - Ла-7. Розміри, обриси й двигун АШ-82ФН були ті ж. Але лонжерони крила на новому винищувачі стали металевими. Полки їх зроблені зі сталевих хромансилевых таврових профілів, а стінки - з дюралю. Завдяки значно меншим поперечним перерізам двотаврових металевих лонжеронів у крилі (площею 17,59 кв.м) звільнився додатковий обсяг для паливних баків. До того ж загальна вага конструкції планера літака поменшалася майже на 100 кг. Це дозволило підсилити озброєння літака. Ла-7 мав уже 3 пушки Б-20 20-мм калібру по 130 снарядів. Крім боєзапасу до них, він брав і до 200 кг бомб на два встановлені власники. Перенос воздухозаборника під капот двигуна, перенос маслорадиатора, удосконалення внутрішньої герметизації поліпшили аеродинаміку літака. Швидкість Ла-7 досяглася 597 км/годину в землі й 670 км/година на висоті 6000 м. Прийнятий до серійного виробництва Ла-7 в останній рік війни став одним з основних фронтових винищувачів. Початок серійного виробництва в 1944 році. Усього побудовано 5753 літака.
Германія, квітень 1945 р.