Focke-Wulf Fw 190A-6
Германія
винищувач, винищувач-бомбардувальник
I/JG 54 "Grun Herz" Номер: << 13 (W.Nr.470004)
Пілот - відомий ас командир I/JG 52 капітан Вальтер Новотны.
Східний фронт, 1943 р.
Проектування літака Фокке-Вульф 190 почалося влітку 1938 року. Курт Танк запропонував два варіанти: один літак був оснащений двигуном Daimler-Benz DB 601 з рідинним охолодженням, а іншої - новим по тем часам зіркоподібним двигуном BMW 139 з повітряним охолодженням, який у підсумку й був обраний. Досвідчений літак Fw 190V-1 був свободнонесущим низкопланом і мав крило із працюючою обшивкою. Його перший політ відбувся 1 липня 1939 року. Другий літак, Fw 190V-2, піднявся в повітря в жовтні 1939 року. Він був збройно двома 13-мм кулеметами MG 131 і двома кулеметами MG 17 калібру 7,92 мм. Обидві машини були оснащені більшими обтічниками втулки повітряного гвинта, але пізніше вони були замінені на обтічники NACA. Перед тем, як другий досвідчений літак зробив свій перший політ, було ухвалене рішення замінити двигун БМВ 139 на могутніший, але й більш довгий і важкий мотор БМВ 801. Це зажадало великої кількості серйозних змін, включаючи прочностное посилення конструкції й перенос кабіни ближче до хвостової частини фюзеляжу. Остання зміна вирішувала проблеми центрування й усувало дискомфорт екіпажа від шуму й перегріву кабіни внаслідок близького розташування двигуна. Третій і четвертий досвідчені літаки не були завершені, а літак Fw 190 V5 з новим двигуном був побудовано на початку 1940 року. Наприкінці цього року на літак було встановлено нове крило. Перший бойовий підрозділ був укомплектований цими літаками в серпні 1941 року. Усього було побудовано близько 20000 літаків.