Junkers Ju-88 A4 эскадрa KG 54
«Мертва голова»
Kampfgeschwader 54 (Totenkopf Geschwader)
Багатоцільовий літак люфтваффе часів Другої світової війни. Один із самих універсальних літаків війни: використовувався як бомбардувальник, швидкісний бомбардувальник, розвідник, торпедоносець, нічний винищувач і як частина літаючої бомби в проекті Mistel.
Перші бойові вильоти Ju 88 A-1 були проти кораблів поруч із Норвегією. Атака на Росить 16 жовтня 1939 року була успішною — ушкоджено три кораблі. Але з'єднання було атаковано «Спитфайрами» з 602 і 603 ескадрилій RAF і два Ju 88 минулого збиті. У нальоті на Скапа-Флоу наступного дня один Ju 88 був збитий зенітним вогнем.
Високі швидкісні характеристики, гарна маневреність і більше корисне навантаження дозволяли використовувати Ju-88 для виконання різноманітних бойових завдань. Виробництво літаків Ju-88 у роки другої світової війни було пріоритетним завданням для всієї німецької економіки. Це пояснюється тим, що одним з найважливіших інструментів ведення німецького «бліцкригу» була бомбардувальна авіація, а основу її становили бомбардувальники Ju-88.
Підписане А. Гітлером за кілька днів до початку другої світової війни розпорядження передбачало доведення щомісячного виробництва Ju-88 до 300 одиниць ( з них 50 у вигляді запасних частин). Для виконання цього розпорядження було задіяно 36 основних авіаційних і мотостроительных заводів, а також більш 3500 підприємств-постачальників комплектуючих виробів. І хоча через нестачу сировини й нальотів авіації союзників темп виробництва в 300 літаків на місяць не був досягнутий, 15100 випущених Ju-88 становлять більш ніж значну цифру.
За допомогою постійного вдосконалювання конструкції, посилення озброєння й установки нового бортового обладнання німецьким конструкторам вдавалося підтримувати Ju-88 на досить високому технічному рівні аж до кінця війни.