Messerschmitt Me 262A-1a Німеччина
Винищувально-бомбардувальний варіант
I/JG 54 "Grun Herz"
Пілот - відомий ас командир I/JG 52 капітан Вальтер Новотны.
1944 р.
Відомий в історії авіації як перший у світі винищувач із турбореактивним двигуном, що участвовавший у бойових діях, Мессершмитт Ме 262 початків проектувати наприкінці 1938 року. Дослідний зразок передбачалося оснастити двома турбореактивними двигунами BMW P-3302 з тягою 600кг. Свободнонесущий низкоплан із двигунами, установленими в гондолах під крилом приблизно на одній третині розмаху, Ме 262 у своїй первісній формі мав, що вбирається шасі із хвостовим колесом, а більш пізні зразки й серійні літаки мали трьохопорне шасі, що вбирається. Компанія BMW стикнулася із труднощами при розробці двигуна, і Ме 262 V1 уперше піднявся в повітря тільки 18 квітня 1941 року, оснащений одним поршневим двигуном Junkers Jumo 210G у носовій частині. Був даний дозвіл на польоти Ме 262 для доведення систем літака. 25 березня 1942 року апарат зробив перший політ з турбореактивними двигунами BMW 003, але двигун Юмо 210G був залишений у носовій частині на випадок аварії. Зробивши зліт з усіма трьома працюючими двигунами, літак Ме 262 V1 піднявся в повітря, і відразу турбореактивні двигуни відмовили один за іншим. Льотчик-Випробувач капітан Фриц Вендель c працею зумів здійснити посадку. Поки двигуни БМВ допрацьовувалися (зруйнувалися лопати компресора й самі двигуни в цілому), тривала розробка Ме 262 із двома турбореактивними двигунами Юнкерс. Тому що вони були більше й важче, те корпус винищувача довелося модифікувати. Третій дослідний зразок піднявся в повітря 18 липня 1942 року із двома двигунами Юмо 004А тягою по 840кг. У якості причин, що пояснюють затримку вступу в експлуатацію такого тактично важливого літака, як Ме 262, звичайно називають нерішучість керівництва Німеччини й наполегливі вимоги Адольфа Гітлера використовувати літак як швидкісний бомбардувальник.