БА-3
БА-3 — радянський гарматний середній бронеавтомобіль 1930-х років на тривісному шасі « Форд-Тимкен» (модифікація Ford AA з колісною формулою 6×4, на базі якої був створений ГАЗ-ААА).
Був розроблений в 1934 році конструкторським бюро Ижорского заводу на базі моделі БА-І. Корпус БА-І при цьому змінився незначно, а головною відмінністю нової машини стала вежа з озброєнням.
БА-3 одержав вежу від танка Т-26 зі штатною спареною установкою озброєння ( 45-мм гарматою 20 ДО) і кулеметом ДТ-29, але зі зменшеної до 8 мм товщиною броні. Значний для компактної машини боєкомплект розміщався частково у вежі, частково в корпусі бронеавтомобіля. Для збільшення прохідності вперше в радянському бронеавтомобилестроении були розроблені всюдихідні гусениці, які надівалися на задні скати БА-3.
Виробництво броньованих автомобілів було налагоджено на Ижорском заводі й Выксунском 4 заводі дробильно-розмеленого встаткування, які в 1934-1935 роках виготовили в цілому 180 бронемашин цього типу.
Бронеавтомобілі БА-3 надходили на озброєння розвідувальних підрозділів танкових, кавалерійських і стрілецьких з'єднань РККА. Вони брали участь майже у всіх військових конфліктах тих років, у яких брала участь радянська техніка, зокрема, в іспанській громадянській війні, у боях з японськими військами в озера Хасан і в ріки Халхин-Гол, у радянсько-фінській (Зимової) війні й польському визвольному поході, і навіть у ВОВ — на 14 квітня 1945 року 97-я рота охорони штабу 19-й армії усе ще використовувала три БА-3М и три БА-10. Після війни всі застарілі бронеавтомобілі були утилізовані.