|
ГАЗ-АА
(полуторка)
ГАЗ-АА (полуторка) — вантажний автомобіль Нижегородського (в 1932 році),
пізніше Горьковского автозаводу, вантажопідйомністю 1,5 т (1500 кг), відомий як полуторка.
Являв собою ліцензійну копію американської вантажівки Форд моделі АА зразка
1929 року.
Перший серійний НАЗ-АА зійшов з конвеєра Нижегородського автозаводу (НАЗ)
29 січня 1932 року. Уже під кінець року завод, перейменований слідом за містом
у Горьковский автомобільний, випускав по 60 вантажівок ГАЗ-АА в добу. На
відміну від американського Форд моделі АА, на радянському ГАЗ-АА був посилений
картер зчеплення, кермовий механізм, установлений повітряний фільтр і т.д., а
ще в 1930-м по радянських кресленнях спроектований бортовий кузов. Повністю з радянських
комплектуючих ГАЗ-АА збирали з 1933 року. До 1934 року кабіна була виконана з
дерева й пресованого картону, а потім замінена на металеву кабіну з
дерматиновим дахом. В 1938 році вантажівка була модернізована й одержав
50-сильний мотор ГАЗ-ММ (його модифікація ГАЗ-М установлювалася на легковий автомобіль
ГАЗ-М1 «Молотовец-1», більш відомий як «Эмка»), посилену підвіску й новий
кермовий механізм і карданний вал. Зовнішніх відмінностей у ГАЗ-АА від ГАЗ-ММ
не було.
В 1944 році довоєнна комплектація була частково відновлена: з'явилися
дерев'яні двері, тобто кабіна знову стала дерев'яно-металевою (і залишалася такий
до закінчення виробництва вантажівки), пізніше знову з'явилися передні гальма,
відкидні бічні борти й друга фара. Останній ГАЗ-ММ зійшов з горьковского
конвеєра 10 жовтня 1949 року. Ще рік (а за деяким даними, до 1956 року)
полуторку збирали в Ульяновске, де їх випускали з 1947 року.
| |