Трофейні німецькі винищувачі-бомбардувальники
Fw 190D-9 на службі в авіації Балтійського флоту.
Наприкінці 1943 року кілька літаків Fw 190A-7 були модифіковані установкою
рядних двигунів жидкосного охолодження Junkers Jumo 213А и одержали позначення
Fw 190D-0. Вони були дослідними зразками для моделі Fw 190D-9. Збільшені були
задня частина фюзеляжу на 0,5
м і площа кіля. Літак мав систему упорскування водно-метаноловой
суміші MW 50 для короткочасного збільшення потужності до 1670 кВт (2240 л.с.). Він міг нести на
підкрильних власниках бак, що скидається, ємністю 300 л або 250-кг бомбу. Літаки
пізніх випусків оснащувалися куполообразным ліхтарем кабіни. Fw 190D відрізнявся
й високим ступенем автоматизації: одним рухом Руда здійснювалося як зміна
потужності й числа оборотів двигуна, так і керування кроком гвинта, режимом
наддування, нагнітачем, змінювався склад суміші й кут випередження запалювання.
Для порівняння: для того що б перейти із крейсерського режиму польоту на
максимальний на літаку Ла-7 було потрібно перемістити до 7 рукояток!!! Перші
літаки зробили на фронт у вересні 1944 року й до кінця війни ними були
укомплектовані