Junkers Ju-88 A4 эскадрa KG 54
«Мертва голова»
Kampfgeschwader 54 (Totenkopf Geschwader)
Багатоцільовий літак люфтваффе часів Другої
світової війни. Один із самих універсальних літаків війни: використовувався як
бомбардувальник, швидкісний бомбардувальник, розвідник, торпедоносець, нічний
винищувач і як частина літаючої бомби в проекті Mistel.
Перші бойові вильоти Ju 88 A-1 були проти кораблів
поруч із Норвегією. Атака на Росить 16 жовтня 1939 року була успішною —
ушкоджено три кораблі. Але з'єднання було атаковано «Спитфайрами» з 602 і 603
ескадрилій RAF і два Ju 88 минулого збиті. У нальоті на Скапа-Флоу наступного
дня один Ju 88 був збитий зенітним вогнем.
Високі
швидкісні характеристики, гарна маневреність і більше корисне навантаження
дозволяли використовувати Ju-88 для виконання різноманітних бойових завдань. Виробництво
літаків Ju-88 у роки другої світової війни було пріоритетним завданням для
всієї німецької економіки. Це пояснюється тим, що одним з найважливіших
інструментів ведення німецького «бліцкригу» була бомбардувальна авіація, а основу
її становили бомбардувальники Ju-88.
Підписане А. Гітлером за кілька днів до початку другої
світової війни розпорядження передбачало доведення щомісячного виробництва
Ju-88 до 300 одиниць ( з них 50 у вигляді запасних частин). Для виконання цього
розпорядження було задіяно 36 основних авіаційних і мотостроительных заводів, а
також більш 3500 підприємств-постачальників комплектуючих виробів. І хоча через
нестачу сировини й нальотів авіації союзників темп виробництва в 300 літаків на
місяць не був досягнутий, 15100 випущених Ju-88 становлять більш ніж значну
цифру.
За допомогою постійного вдосконалювання конструкції, посилення озброєння
й установки нового бортового обладнання німецьким конструкторам вдавалося підтримувати
Ju-88 на досить високому технічному рівні аж до кінця війни.
|